ponnypowwer

Direktlänk till inlägg 12 maj 2015

Elina och Sally !

Av Me ... - 12 maj 2015 22:17

Hej !
Ikväll har jag varit med Elina (min lillasyster) och mamma till stallet ! Elina rider också !
Hon har en utvecklingsstörning och klarar inte av att rida i grupp och har därför privat lektioner !
Ridläraren som skulle vara där idag hade massor av annat att göra ikväll så jag och mamma fick ta lektionen och det gick super bra ! Det är också jätte kul att hjälpa och hålla lektion för Elina !
Hon red Sally idag En liten shetlandsponny !

Lektionen:
Vi kom till stallet ungefär 10 över 5 och började ryckta och göra i ordning Sally ! Hon har en sån enorm vinterpäls som hon håller på att tappa så det är ganska jobbigt att borsta henne xD
Efter det satte vi på sadel och träns och Elina fick hoppa på utanför stallet och sen red vi ut en sväng ! Jag hållde i Sally medans mamma gick bredvid ! Sen for vi en sväng till våran leriga uteridbana och Elina fick rida själv och trava en stund ! Sedan gick vi in till ridhuset och släppte lös Sally ! Hon var extremt pigg i dag och hon fick då gallopera av sig ! Sedan hoppade Elina upp barbacka ! O det fick bra ! Det var första gången för henne iomed att hon har så dålig balans är det svårt för henne att rida men de är ändå väldigt bra träning !
Sally blev också ganska svettig ! Nästa gång ska vi nog köra ut lite med Sally ! Det är ju super kul om det är fint väder ;)

Så det gick super bra ikväll ! + att jag har också hunnit duscha o städa marsvinsburen ! Toppen :)
Imorgon ska jag vara med på en hoppträning o träna inför tävlingen ! Det ska bli spännande,tror det kmr gå bra ! Och i morrn är det sista dagen på skolan och sen är vi ledig torsdag och fredag + helgen ^^

Bild: Sally !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Me ... - 5 juli 2015 21:15

De har en enorm tomt med äppelträd blommar dammar binodling hästhagar..... ...

Av Me ... - 5 juli 2015 17:54

Hejsan ^^ Jag har inte kunnat blogga något nu på ett tag och det är pga att vi har åkt ner till Blekinge ^^ Jag bor ju i Norrland så det är en bra bit att åka.... Men nu är vi här och det är skönt :) Bara en mil ifrån skåne så är väll ganska ...

Av Me ... - 27 juni 2015 23:16


Hej..... Skämma nästan lite för att det har varit så sjukt länge sen sist jag hörde av mig..... Tror inte att någon längre läser min blogg.... Själv hade jag slutat följa bloggen om man tar en sån lång paus ! Ni förstår nog att det har hänt en h...

Av Me ... - 20 maj 2015 22:39


Hejsan ^^ I kväll har jag varit på unghund kurs med Kiwi ! Det var kul och lärorikt ! Vi fick en massa övningar som vi ska försöka träna hemma..... Dock var det väldigt dåligt väder och de regnande :/ Eftersom Kiwi har haft problem med magen så ...

Av Me ... - 14 maj 2015 00:00


Hej ^^ Nu är klockan snart 24.00 och jag kan inte sova :/ Så tänkte att jag kunde skriva om hela min dag i detalj ^^ Detta kommer väll bli ett ganska långt inlägg så vi drar igång på direkten ^^ Det började med att mamma och Kiwi väckte mig klo...

Presentation


14 årig tjej Från Norrland !
Skriver mest om mitt stora Hästintresse !

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Varför följer du min blogg ? ;)
 Första gången jag är inne på den...
 Slump...
 Tycker om den.....
 Tycker den är så dålig så jag kan skratta åt den...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards