ponnypowwer

Alla inlägg under november 2014

Av Me ... - 7 november 2014 16:42

Hejsan !
Vi ska skaffa en hund ^^ Jag har velat ha en hund i nästan hela mitt liv så det kommer verkligen bli super roligt :) Det kommer vara en golden retriever valp ! Vi ska hemma hem dem om ungefär 2 veckor !!! Jag längtar verkligen ! Jag känner att mitt liv börjar bli mkt bättre ! De går så bra nu för mig känner jag ^^ för ett år sedan så var de riktigt jobbigt men nu har jag det bättre än någonsin ^^ Jag är så tacksam och glad :)
Igår var jag och red jag tänkte att jag kunne prova en av de nya hästarna i stallet hon heter Tilde ! Super fin och snäll häst <3 Lite snabb bara och jag fick knappt stopp på henne ! Jag har väldigt dåliga ridhanskar och hon drog ngt så jävulst igår så jag har blåsor fulla händerna sen jag höll i tyglarna så ja de va spännande ! Nu måste jg plugga spanska för jag fick höra att jag har inge betyg nu om jag inte börjar försöka koncentrera mig !
Jag har väldigt svårt för att sitta still,koncentrera mig mm !
Well... Har ett syskon som har Adhd ! Så det kanske även jag har ??? Aja bryr mig faktiskt inte då jag har en jävla massor andra diagnoser ! Och nu när jag har hästarna stallet grisarna och snart en hund så har jag allt jag behöver och lite till för att var lycklig ! :)))))
Aja ska plugga nu så hej då ^^

Av Me ... - 5 november 2014 16:33

Hejsan !
Jag hade tänkt att visa hur jag städar buren åt mina grisar ! Vilka märken jag använder och så ! Jag tyckte iallafall det var jätte roligt att läsa om när jag skulle skaffa mina marsvin ! Så ja jag tänkte visa hur jag gör ^^ Jag brukar städa min marsvinsbur 1-2 grr i veckan ^^

1. Först så tar jag bort bur locket för att grisarna ska få vara där medan jag städar så jag har en fleece filt under och sedan bur locket ! Eftersom jag inte har någon lek hage än (jag har tänkt att köpa en snart)
2. Jag sätter ner deras hus toalåda mm och sen sätter jag ner dem oxå :)
3. Jag tömmer hela buren på spån och till det använder jag en vanlig katt låder spade ! (Funkar suveränt) (jag brukar tvätta och skrubba hela buren oxå ibland men inte varje gång !
4. Sedan fyller jag på med spån ! Just nu använder jag bara ett helt vanligt spån som man kan tex köpa på Ica funkar helt okej !
5. Sedan tömmer jag deras toalåda och fyller på med papperspellets! Just nu använder jag de som heter toa lätt (man kan använda det till katter oxå)
6. Sedan sätter jag ner deras hus fyller på mat och vatten ! Sätter ner hö och ibland brukar jag gömma några gurkbitar som de får springa runt och leta !
Man kan oxå ha sina marsvin i hemma gjorda bokhylle burar och då brukar man använda fleece istället för spån ! Man kan använda lite olika men de är bra att ha något naturligt botten material oxå inte bara flecce !
Så ja det var hur jag städar min marsvinsbur hoppas ni har fått lite tips och så på hur man ska göra så hörs vi hej då !

Av Me ... - 4 november 2014 21:06

Hejj !
Nu tänkte jag prova att ge grisarna lite Borokoli (stavas det så?) och se vad de tycker om det! Jag ger dem bara stammen då det är väldigt C-vitamin berikat och nyttigt !
Jag köpte bara en "färsk" borokoli på Ica idag och sen när jag kom kokade jag den i några minuter så den inte blev så hård ! Sen lät jag den svalna och bli kall. Då skärde jag den i bitar och gav till marsvinen
Först så smakade de lite på borokolin ! Sen tyckte de inte de var så gott (de förväntade sig nog gurka) Så när jag gav dem deras mat så åt de av det istället ! Men jag tror mina marsvin tyckte det var sådär ! För nu när jag skriver så ser jag att Ayqwa börjar gnaga lite på borokolin han tänkte säkert - de va väll inte mumms men se gick å äta ^^
Elr nå sånt ^^ så jao prova ni oxå och ge era husdjur saker som de inte ätit innan och se hur de reagerar ^^ Super kul !
Men nu ska jag göra iordning lite saker till imorrn så hej då :)

Av Me ... - 4 november 2014 17:38

Hej !
Det var ett tag sedan jag skrev men jag tänkte börja skriva lite mer nu igen!
Jag har ju inte så många inlägg kvar nu eftersom jag tog bort de jag tyckte var dåsigast...
Men jag har några inlägg på gång så yupp :)
Jag har väll inte sådär super mycket att berätta då jag har ett ganska ointressant liv nu när jag bara går i skolan mest hela dagarna :(
Idag skulle vi redovisa en grej vi jobbat med på bilden ! Bild är väll ganska roligt (beror på vad vi gör) Men jag hatar att redovisa,prata med folk,vara i centrum ! Ja jag är väll bara en typisk blyg ganska tillbakadragnen tjej... Aja nu när vi då skulle redovisa så jag hade väldigt ont i magen och mitt hjärta slog i 110 jag hade oxå en ganska hög puls kändes det som !
När det var min tur vågade jag verkligen inte ! De kanske låter löjligt de e väll ba säga det man ska säga och sen inge mer.....
Men de är fan inte så jävla lätt ! Det är jobbigt och man är onödigt begränsad ! De är inte en så stor sak men man gör det mkt större genom att oroa sig innan medans och efter ! Aja jag känner mig iallafall som en feg liten skit ?
Jag måste jobba på det men det är så jobbigt och jag vill helst bara slippa allt ! Aja nu måste jag plugga lite till några prov !
Hej då ^^understruken text

Presentation


14 årig tjej Från Norrland !
Skriver mest om mitt stora Hästintresse !

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Varför följer du min blogg ? ;)
 Första gången jag är inne på den...
 Slump...
 Tycker om den.....
 Tycker den är så dålig så jag kan skratta åt den...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards