ponnypowwer

Alla inlägg under december 2014

Av Me ... - 31 december 2014 17:56

Hej idag är det nyårsafton ^^
Snar är detta år slut ! Vilket gör mig väldigt glad för 2014 har varit ett ganska jobbigt år ! Det har hänt grejer som får mig att gråta varje gång jag tänkte tillbaka och sånt som jag gjorde som jag nu ångrar men inte kan göra ngt åt....
Så 2015 ska bli ett bra år ! Haha det har jag redan bestämt ! Så jag tänkte göra denna tag ! För att det passar ju bra till nyår ^^
Så well jag börjar med fråga 1 (of course)


1. Hur har ditt 2014 varit?

-Ja om jag ska vara ärlig har det varit ett rent helvete !
Visst det har hänt en del super bra saker också....
Men 2014 var hemskt,nej usch ! Jag hoppas innerligt att 2015 kommer bli så mycket bättre ! O det vet jag att det kommer det bli :)

2. Bästa boken du läste i år?

-Jag har inte läst så mycket böcker (förutom häst/fakta böcker)
Men Divergent serien var nog den bästa ^^

3. Bästa filmen du såg i år?

-Oj jag har sett många men The conjuring och Evil dead var riktigt bra ^^

4. Gjorde du något under 2014 som du aldrig gjort förut?

-Ja,jag gjorde massor av dåligs saker som jag verkligen ångrar ! Men den bästa grejen som jag gjorde var nog att börja rida ^^

5. Hur firade du din födelsedag ?

-Jag gjorde inget speciellt,var bara hemma

6. Reste du någonstans, vart?

- Ja till Spanien ^^

7. Vilka låtar kommer påminna dig om 2014?

Bring me the horizons album sepeternal !
Och Sofijha och Lizen's låtar !

8. Topp tre mest använda och älskade smink produkter under året?

Isadoras Eyeliner ^^

Maybelline Cat Eyes mascara !

Det var typ de jag använde som mest ^^

9. Något speciellt du ska göra under 2015?

Satsa mer på ridningen och hålla på med hästarna mer !
För det är det som jag mår bra utav :)

Så de var tagen ^^
Ha en bra nyår <3

Av Me ... - 27 december 2014 15:34

Av Me ... - 26 december 2014 15:50

hejsan !
Du vet när man känner på sig att de kommer bli en dålig dag idag !
Well för mig var den en sån dag idag !
Igår så somnade jag inte för än efter 1 nång gång och jag gick och la mig halv 11 för att jag skulle kliva upp tidigt ! Jag har varit så trött idag -.-
När vi kom till stallet fick vi höra att hästarna inte hade varit ute under hela torsdagen ! Så de var väldigt hispiga ! 2 hästar stack och Jazze klev mig riktigt illa på foten .,.
Jag tänkte även rida Jazze en sväng idag ! Så jag tog ut han från hagen gjorde iordning han gick ner till ridhuset osv....
Men när jag satte upp så kändes det jätte konstigt ! Jag vet inte varför ! Inte som de brukar....
Så jag började skritta igång han ! Gjorde några enkla övningar och värmde upp han ! Då vi började trava så kändes han så enormt stel ! Fattade gallop några gånger men han orkade inte hålla gallopen mer än ett halvt varv ! När jag skänklade direkt öronen bakåt och sparkas i luften ! De var inte det att han inte lydde mig,det gjorde han ! Men han verkade ha ont ! Ont i sina muskler ! Visst de var ju ganska kallt och hans täckte är ur uselt så jävla tunt....
Han var säkert frusen och stel -.-
Såna här gånger känns det riktigt tråkigt....
Men aja i morgon ska jag hoppa med Nikiel ! Det ska bli kul det var ett tag sedan jag hoppade ^^
Och Nikiel är så duktig på att hoppa ^^
Han är konik så han är ju betydligt mindre än vad Jazze är ! Han är oxå lite lungnare,tryggare och inte alls lika rädd som Jazze ! Jazze är livrädd för hindrerna :'(
Så om man ska hoppa med han är det inte så säkert att man sitter kvar så länge ^^
Men Nikiel är iallafall duktig !
Ha det så bra !!

Gammal bild när jag rider Jazze !
(Han ser så tjock ut på denna bild,inte lika i verkligheten)

Den andra bilden är när min kompis rider Nikiel ^^

Av Me ... - 25 december 2014 23:01

Hej nu är klockan 22:46 !
Som vanligt kan jag inte somna :(
Jag har alltid önskat mig sömntabletter men dock så vill min mamma inte att jag ska börja med det! Det är väll beroendeframkallande
Imorgon så ska jag upp vid halv 6 ! Ut med hunden och iväg till stallet ! Hur tillbringar nu erat jullov ! De flesta som jag känner sover länge på morgonen ! Tar det lugnt bara chillar och är uppe sent på kvällen ! Well inte jag ! Jag går hellre upp halv 6 på mornarna (fast igentligen så älskar jag att sova,tycker det är riktigt jobbigt att vakna på morgonen) och lägger mig relativt Tidigt på kvällen ! Och typ fryser arslet av mig i stallet ! Fyfan vad det är kallt ! Men hästarna är varma så man får gå och krama dem stup i kvarten ! Men jag älskar verkligen stallet,hästarna och att få komma ut dit och bara koppla av från vekligheten ett tag :)
Jag tror jag ska rida Jazze imorgon ! Är inte helt säker jag får väll se hur han verkar !
Iaf så ska jag hjälpa till med morgon sjouren ! Först sätter vi på täcken på alla hästarna,tar ut dem,mockar,fyller på spån,lägger in efteemiddagshö i boxarna,lunchar shettisarna (då de inte har hösilage i Hagen),gör iordning kvällssäckarna och sen så motionerar vi hästarna ^^
Antingen rids de eller longeras ^^
Detta kanske inte låter så mkt men det tar tid !
Nu ska jag nog försöka sova ! Jag har ställt 3 alarm som ringer 1-2 minuter efter varan så ifall jag skulle bara trycka bort de andra ! Som jag brukar göra av ren reflex 7.7

Go natt på er :*

Av Me ... - 25 december 2014 11:04

hej !
Hoppas ni har haft en bra jul ! ^^
Det har jag iaf ! Massor av god mat roliga julklappar och mys med familjen !
Idag är det dock inte lika rolig dag !
Jag fick nyss veta att Pomerol ! (En super gullig häst i vårt stall)
Hade fått kolik igår kväll ! Så Ida (hon som äger Pomerol)
Hade varit ute hos honom och veterinären hade ju också kommit ;(
Han hade piggnat till lite så jag hoppas att allt går bra ! Stackarn ! Söta söta Pomerol ! Han är så otroligt snäll gör prisis som man säger åt honom lyssnar super bra ! Så synt att lillen skulle få kolik nej stackarn !
Jag älskar verkligen Pomerol han är så fin !
Pomerol :

Av Me ... - 24 december 2014 13:59

hej !
God jul på er ^^
Hoppas ni har en bra jul ;P
Jag har skämt bort mina grisar ordentligt idag och gett dem väldigt mkt go saker ^^ But well its just Christmas one time of the year ;)
Det blir deras allra första jul ^^
Deras present blev en fluffig rosa bädd och lite godis som jag köpte ^^
Dock så gillade de inte alls godiset :(
Det förstår jag (jag smakade) de var så jäkla hårt ! Torkat hårt bröd med någon annan jätte hård bit i mitten nej usch :(
Så istället fick de massor av olika grönsaker och frukter ^^ de fick bland annat smaka på tomat för första gången ! Dock så blev de ingen favorit ! Men gurka kan de typ äta hur mkt som helst av 7.7
Ha de bra ^^
Bild på bädden ??

Av Me ... - 22 december 2014 16:11

hej hej !
Jag har varit i Strömsund idag xD
Kiwi skulle ta valp sprutan och jag följde med och passade på att handla med mig några grejer hem ! Mest handlade jag på Dollar$store ^^
Så tänkte göra en "haul" (vissa vad jag köpt ! Det är några grejer till marsvinen och Kiwi oxå ^^
Jag älskar att köpa grejer till mina husdjur ! Det e roligare än att köpa till sig själv tycker jag ;P

* Först var vi inne på Granngården o då köpte jag massa hö till Marsvinen !
Typ 4kg ! Vet inte vad de kostade (glömt) men runt 200/250 kr kanske ???

* Sen var vi inne på Dollar$
Oh där köpte jag 3 Bomullspads (för de e bra när man ska tvätta hundens öron ^^)
Sen Köpte jag två ansiktsmasker ^^ 10 kr st
Jag köpte oxå en typ skrivbok ! Som jag ska skriva upp vad marsvinen väger varje vecka vad de äter osv den kostade 30/20kr
Och sist köpte jag oxå en rosa fluff madrass till Marsvinen ! Jag tror att det egentligen ska va till typ katter ! Men jag tycker bara att den e så söt <3 Dock så hade det varit bättre om den var ljus blå då mina är pojkar! Men den är så mjuk ! Den kostade 100 kr

Jag köpte oxå en leksaks boll till Kiwi som kostade runt 50 kr och ett paket godis till mina marsvin som kostade runt 25/40 ^^

Bilder ??


[Bild]

Av Me ... - 19 december 2014 22:56

Äntligen,äntligen jullov Well I am very happy ^^
Sista dagen på skolan är nog ändå den trögaste och jobbigaste av dem alla ! man måste dansa runt granen och sjunga massor med julsånger ugh Fy jag hatar verkligen det,sjöng inte ett skit.....
I morgon så ska jag följa med och ha morgon sjour i stallet :D
Ska oxå rida min Älsklign Jazze <3 Vi för väll se hur det går!
Hade tänkt att tränna lite på övergångar och få han lite "mjukare"
Han är väldigt stel (väldigt ofta) Och jag tror inte det är någon som har ridit han ! sist jag red han var i söndags,hoppas Malin har ridit han något !!!!
Ja iaf så fick vi våra betyg för den här terminen i dag! Jag är väll helt okej med mina betyg Fick godkänt i allt och lver i några ämnen ! Nu måste jag försöka somna då jag ska upp 6 i morgon och ut med hunden och till stallet ! Hoppas det inte blir så kallt -.-

Presentation


14 årig tjej Från Norrland !
Skriver mest om mitt stora Hästintresse !

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Varför följer du min blogg ? ;)
 Första gången jag är inne på den...
 Slump...
 Tycker om den.....
 Tycker den är så dålig så jag kan skratta åt den...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards