ponnypowwer

Alla inlägg under januari 2015

Av Me ... - 31 januari 2015 22:23

Hej !
Har varit ute hos min älskling ikväll han mådde bra som vanligt :) Könt att se honom ! Hade tänkt att rida en sväng men jag hann inte riktigt så jag ska fara ut en sväng på måndag istället !
Det känns lite bättre efter att få träffa honom och se att han mår bra ^^
Jag mår själv bra och är lycklig när jag ser honom !

Min största rädsla är nog att han ska få kolik eller att han ska behöva lida !
Jag är livrädd för kolik usch :(
Det har varit mycket kolik nu ! De ä ju väldigt mycket syra i höet nu när det är så mycket väder växling,som en del häst magar inte riktigt tål ! Så fort någon av hästarna rullar sig knyter det sig i magen ! O jag vet de ä lite överdrivet men jag är så rädd för att han eller någon annan häst ska behöva lida som mycket som tex Pomerol (en häst som nyligen gick bort i kolik )
Det är en ganska lång historia och den är väldigt sorlig......
Men nu är han den finaste i himlen R.I.P Pomerol <3
Alltid älskad aldrig glömd.......
--------------------------------------------- <3
Ska snart försöka sova !
Ha en bra kväll !

Av Me ... - 30 januari 2015 17:09

Allt faller ihop framför mig och jag vet inte vad jag ska göra :'(
Jag har inte haft någon lust att blogga pgd detta :'(
Orkar inte berätta allt idag men jag kan iallafall säga att min bästa vän (Jazze)
Kommer flytta om de blir som de har bestämt :'(
Och jag känner mig krossad -.-
Han har alltid varit där och jag vill inget häller än att han stannar kvar hos mig.......
Men det går inte :'(

Kommer ta en pause nu eftersom jag inte mår så bra.........
Och kommer uppdatera mig senare !

Av Me ... - 24 januari 2015 07:22

Hej hej !
Nu är klockan halv 8 och vaknade klockan 6 imorse -.-
Skulle ut med Kiwi ! Hon hade kissat inne men hon bajsade iaf ute :)
Ska ut till stallet idag och ifall jag kan så ska jag försöka göra "en dag med mig i stallet"
Med bilder då för kan inte riktigt gå runt och filma där......
Tänkte det vore kul :)
Det här känns som ett ganska meningslöst inlägg......:)
Men nu ska jag vänta på min skuts ut till stallet och sen kommer jag vara där hela dan så vi får väll se om jag hinner/kan fixa "en dag med mig i stallet"
Så hörs vi ^^

Av Me ... - 23 januari 2015 21:16

hej hej
idag har jag tillbringar de mesta av dragen tillsammans med min lilla bebis Kiwi ! Hon växer så snabbt och är redan jätte stor,hon är bara 15 veckor men är redan så stor att hon inte ryms i knäet :/ Det är lite tråkigt att de växer så snabbt för de är ju absolut sötas när de är små !
Här kommer lite bilder på sötisen den sista bilden är på henne som jag tog idag och den första är när vi hämtade henne Då var hon så liten ^^

Av Me ... - 22 januari 2015 18:15

Hej !

Idag har jag varit hemma igen men sak försöka gå på skolan i morgon + att jag måste verkligen bli frisk tills på lördag då jag ska till stallet !

Önska det fanns något sätt att få bort förkylningen snabbare :/

Idag har jag iallafall sädat rent buren ordetligt,tagit ner hela buret och alla grejer till duchen och skrubbat och rengjort allt + att mina grisar fick sina sista dos medicin idag,det känns skönt att detta är över...

Jag har nog inte skrivit om det men Yuzu (Mitt ena marsvin) Fick Mjällkvalster för några veckor sedan och det var verkligen jobbigt....

Var tvungen att städa ut hela rummet flera gånger i veckan för att försöka få bort det där små kvallstrerna :/

Men nu är det över och det är borta :)

Jag skrev ju för några veckor sedan att jag funderade på att göra typ månadsfavoriter....

O jag tror det kan vara ett kul grej o göra så jag ska bara komma på några olika kategorier och ifall ni har någon ide skriv en kommentar så ska jag försöka fixa det till nästa månad då februari :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  

Jag har funderat länge på att skriva om en en rätt så jobbig grej men jag vet inte ifall jag vill öppna upp mig så...

Det var ungefär ett halvårsedan och det har varit den värsta tiden i mitt liv...

Jag var så nära på att missta livet och hade det inte varit för stallet så hade jag nog inte suttit här idag (det låter så löjligt när man skriver det så men det är verkligen sant....

Jag ska fundera på det,jag vill visa att de som sitter i samma sits,att det är inte ömöjligt att ta sig ut och jag kanske kan ge några tips på saker som har hjälpt mig att gå på den rätta vägen....

Vi får se

Nu ska jag iallafall ta det lite lungt och leta ideer på blogginlägg så hörs vi <3

Av Me ... - 20 januari 2015 20:47

hej hej ! Ikväll känns min förskylning lite bättre :) Och jag är så hungrig ^~^
Jag driker en massa te och tar det Bara lungt......
Tänkte tipsa lite om ett te som jag verkligen ÄLSKAR !
Det kommer i flera olika smaker och blåbär är min favorit ^^
Det är verkligen smakrikt ! Plus att det är koffein fritt ^^ Så jag kan dricka det på kvällen.....
Kan inte somna om det är koffein i teet :/
(Bild på teet längst ner,så ni ser vad det heter)
Förresten har ni smakat den nya Risifrutti Med Saffran i ! Så himla god
Gillar vanligtvis inte Risifrutti men den här <3 Its so freaking Yumi ^^
Yupp men nu ska jag fortsätta dricka mitt te och äta min Risifrutti !
Så hörs vi :*

Av Me ... - 20 januari 2015 13:36

Hellu :)

Idag är jag sjuk   

Vaknade klockan 3 inatt av feber och sen har det bara fortsatt hela dan.....

Nu känns det iaf lite bättre så jag startade datorn och loggade in på bloggen :)

Jag har haft mkt för mig nu på sistone så det har inte blivit någon tid över till bloggen,men ska försöka ändra lite på det för det är ju kul att fixa med bloggen och skriva osv......

Har fixat en ny Header (igen) But well I like to to that so......

Der har varit mkt kolik nu på senaste tiden i stallet   

Vi har förlorat en väldigt fin häst......

Och i fredags så fick en annan av våra hästar gaskolik men det gick bra med henne och nu är hon pigg igen

Min Jazze har blivit halt :(

Och i lördags stegrade Arwen in i taket och fick ett sår i pannan......

Hoppas verkligen att vårra olycksfåglar slutar göra illa sig snart ;)

Nu sitter jag inne med min kopp te och fryser under en filt...... Mys mys

Ha det så bra <3


Av Me ... - 7 januari 2015 16:26

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?

Oj....
Ser inte på så mucket serier ? Så jag vet inte ?




2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?

Allt möjligt från Rock stjärna till Vetrinär....

3. Vilken är din favoritdoft?

Stall lukten :)

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?

I en Häst hage ^^

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du ?

Jag skulle spendera mina timmar på hästryggen och göra grejer som man aldrig skulle våga göra annars ! Man behöver ju inte vara rädd att man skadar sig då man ändå ska dö.....

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?

Hästen jag rider gillar inte killar/män så antagligen hade jag väll varit tvungen att rida någon annan :/

7. Vilket är ditt favoritverktyg?

Eh ??

8. Vad gör du om tio år?

Förhoppningsvis så har jag en Hippolog utbildning och jobbar på något stall med hästar....

9. Vilken är din bästa danslåt ?

Skulle aldrig få för mog att dansa...?

10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy,vad skulle du syt ?
Massor sv schabrak,ridbyxor och amwesome kläder ^^

11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?

Jag skulle bli överlycklig ! Först hade jag get massor av pengar till vår ridklubb (vi är ganska panka)
Köpt Jazze och skänkt och get bort till behövande och familjen ^^

12. Vad tycker du om ordet hen?

De är väll inge speciellt ! Använder det typ aldrig 'det är antingen en han eller en hon ! Sällan en Hen....

13. Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?

Färdigmat som man värmer i micron ?

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?

Förjävligt!
Vill bli vegan.....
Men får inte än då jag inte är myndig..

15. Är du beroende av något?

Stallet o hästar !

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?

????????????????????????????

17. Vad gör dig riktigt förbannad?

Människor som säger åt en vad man ska göra ! O de gör oftas fel själv...

18. Har du något riktigt bra husmorstips?

Är skit tråkigt så nej !

19. Finns det någon reklam du tycker är rikigt bra ?

Hatar reklam !

20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn ?

Nej inte ett skit inte i utseendet o inte i personligheten.....

Presentation


14 årig tjej Från Norrland !
Skriver mest om mitt stora Hästintresse !

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Varför följer du min blogg ? ;)
 Första gången jag är inne på den...
 Slump...
 Tycker om den.....
 Tycker den är så dålig så jag kan skratta åt den...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards